Czerwiec 26, 2016

Trening mięśnia dna miednicy

Trening mięśnia dna miednicy || Centrum Okołoporodowe Wesoła Rodzinka

Mięśnie dna miednicy to temat bardzo ważny, w szczególności dla kobiet, a tak często pomijany w Naszym codziennym życiu.

Dlaczego warto ćwiczyć mięsień dna miednicy?

Ponieważ właściwie używane dno miednicy daje wiele pozytywnych efektów! Nie tylko zapobiega niechcianemu nietrzymaniu moczu, ale także :

– właściwie podpiera narządy ,, masując automatycznie” narządy podbrzusza.
– pomaga w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała
– sprzęga pracę wszystkich ważnych grup mięśniowych tułowia
– zapobiega uciążliwym chorobom cywilizacyjnym ( bólom kręgosłupa, atonii pęcherza, zaparciom, zwiotczeniu i opuszczeniu narządów wewnętrznych, trudnościom z osiągnięciem orgazmu, nietrzymaniu moczu)
– pomaga w utrzymaniu elastyczności miednicy kostnej , pozostawiając ją elastyczną i tym samym
– chroniąc przed urazami kość guziczną, stawy krzyżowo – biodrowe, stawy biodrowe, szyjki kości udowych, w podeszłym wieku.

Mięśnie dna miednicy, jak każdy inny nieużywany mięsień, wiotczeją, tracą swoją siłę, wytrzymałość, ich włókna mięśniowe zanikają. Dlatego powinny podlegać odpowiednio skonstruowanemu treningowi; podobnie jak inne partie ciała.

Zaniedbane mięśnie dna miednicy w konsekwencji mogą doprowadzić do niechcianego, wstydliwego problemu jakim jest nietrzymanie moczu, przestają podtrzymywać narządy wewnętrzne, sprzyjają opuszczaniu narządu rodnego i innych problemów. PAMIĘTAJMY, lepiej ZAPOBIEGAĆ niż LECZYĆ.

Jak wygląda trening mięśnia dna miednicy?

Zajęcia dla kobiet w ciąży składają się z:
– ćwiczeń pomagających wyczuć i nauczyć się napinania odpowiednich partii mięśni,
– ćwiczeń właściwych mięśni dna miednicy w różnych pozycjach i sytuacjach,aby napinanie tej partii mięśni stało się Naszym naturalnym odruchem w życiu codziennym.
– nauki świadomej relaksacji mięśni dna miednicy i całego ciała, dzięki czemu poród stanie się łatwiejszy:­)

Zajęcia trwają godzinę z wykorzystaniem mat i piłek body ball.

WAŻNE:

Na zajęcia zapraszamy Panie w 13-35 tyg. ciąży.

W trakcie gimnastyki grupowej kobiet ciężarnych ćwiczenia Kegla można wykonywać wyłącznie, jeśli kobieta NIE zgłasza problemów z mikcją, czyli nie występują:
– ­trudności z rozpoczęciem oddawania moczu
– przerywany strumień moczu
– niekontrolowany wyciek moczu(moczenie dzienne lub nocne)
– wyciek moczu o słabym strumieniu moczu
– popuszczanie pomikcyjne ( niekontrolowany wyciek moczu bezpośrednio po mikcji
– ­ból w okolicy układu moczowego podczas oddawania moczu
– mała ilość moczu oddawana za jednym razem
– brak możliwości zatrzymania strumienia moczu w trakcie jego oddawania

Przeciwwskazania ogólne do aktywności ruchowej kobiet w ciąży:
– krwawienie w ciąży
– niewydolność szyjkowo – ciśnieniowa
– ciężkie postacie gestozy ciążowej
– nadciśnienie tętnicze
– cukrzyca
– ­niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia
– odmiedniczkowe zapalenie nerek w ciąży
– infekcje, przeziębienie
– ciąża wielopłodowa( bliźniacza) od 26 tyg ciąży ( do 26 tyg ciąży za zgodą lekarza, jeśli mama czuje się dobrze).

Aby móc uczestniczyć w gimnastyce dla kobiet w ciąży należy przedstawić zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wykonania ćwiczeń lub podpisać oświadczenie.

Cennik

Koszt pojedynczych zajęć – 25 zł.
Koszt karnetu – 80 zł (4 wejścia do wykorzystania przez 6 tygodni).
Zajęcia odbywają się cyklicznie w każdy piątek o godz. 15:00

Na zajęcia obowiązują zapisy:
tel: 535 565 331,
mail: kontakt@wesola-rodzinka.pl,
wiadomość na fb

Ponieważ stawiamy na kameralne warunki (maks. 6 pań), ilość miejsc jest ograniczona.