Luty 25, 2019

Ćwiczenia dla mam z dziećmi – powrót do formy po porodzie

Dla każdej z nas po porodzie przychodzi moment, w którym zaczynamy myśleć o naszym ciele i zastanawiać się, jak wrócić do figury sprzed ciąży, nie zaniedbując macierzyństwa. W Wesołej Rodzince w Łodzi, we współpracy z fizjoterapeutką, opracowaliśmy specjalny program ćwiczeń dostosowanych do wykonywania z maluchem. Powrót do formy, zabawa i sposób na zacieśnienie więzi w jednym!

Kiedy mogę zacząć ćwiczyć?

Pierwsze ćwiczenia dna miednicy rozpocząć można w pierwszej lub drugiej dobie po porodzie naturalnym i około tydzień po cesarskim cięciu (najlepiej skonsultować to z fizjoterapeutą lub lekarzem). Wskazówką dla mam, aby wprowadzić ćwiczenia z dziećmi, jest moment, w którym maluch samodzielnie potrafi utrzymać główkę (przypada to zazwyczaj na 4-5 miesiąc życia). W ramach programu treningowego:
• wzmacniamy brzuch,
• przyspieszamy przemianę materii i krążenie,
• zwiększamy sprawność całego ciała,
• z czasem poprawia się także kondycja skóry.

Bezpieczeństwo mamy i dziecka – właściwa technika wykonywania ćwiczeń

Kluczowa dla właściwego efektu jest prawidłowa technika wykonywania ruchów. Biorąc pod uwagę to, że każda z nas jest wyjątkowa – inaczej przechodziła poród, ma inną postawę, wskazane jest dokładne poznanie techniki ćwiczeń i dostosowanie ich do siebie. Pod okiem specjalisty nauczycie się też prawidłowo trzymać dziecko w czasie treningu, aby zapewnić mu komfort i bezpieczeństwo. Absolutnym przeciwwskazaniem do samodzielnego decydowania o rodzaju wysiłku jest rozstęp mięśni brzucha. Jeśli wyczułaś rozejście mięśni, udaj się do fizjoterapeuty, który doradzi konkretne postępowanie. Karmienie nie wyklucza treningu. Musi być on jedynie zrównoważony, należy także przestrzegać pewnych konkretnych zasad, jak np. odciąganie jakiejś ilości pokarmu z obu piersi po wysiłku.
Zapraszamy do naszego centrum w Łodzi, gdzie nauczysz się efektywnych i bezpiecznych ćwiczeń dla mam z dziećmi pod okiem specjalisty. Zadbaj o siebie!