Trening mięśnia dna miednicy – kobiece ćwiczenia w ciąży:)

NOWE ZAJĘCIA RUCHOWE DLA KOBIET W CIĄŻY
Mięśnie dna miednicy to temat bardzo ważny, w szczególności dla kobiet, a tak często pomijany w Naszym codziennym życiu.

Dlaczego warto z nami ćwiczyć? Bo właściwie używane dno miednicy daje wiele pozytywnych efektów! Nie tylko zapobiega niechcianemu nietrzymaniu moczu, ale także:

  • właściwie podpiera narządy “masując automatycznie” narządy podbrzusza
  • pomaga w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała
  • sprzęga pracę wszystkich ważnych grup mięśniowych tułowia
  • zapobiega uciążliwym chorobom cywilizacyjnym ( bólom kręgosłupa, atonii pęcherza, zaparciom, zwiotczeniu i opuszczeniu narządów wewnętrznych, trudnościom z osiągnięciem orgazmu, nietrzymaniu moczu)
  • pomaga w utrzymaniu elastyczności miednicy kostnej , pozostawiając ją elastyczną i tym samym
  • chroniąc przed urazami kość guziczną, stawy krzyżowo – biodrowe, stawy biodrowe, szyjki kości udowych, w podeszłym wieku.
  • Mięśnie dna miednicy, jak każdy inny nieużywany mięsień, wiotczeją, tracą swoją siłę, wytrzymałość, ich włókna mięśniowe zanikają. Dlatego powinny podlegać odpowiednio skonstruowanemu treningowi; podobnie jak inne partie ciała.

    Zaniedbane mięśnie dna miednicy w konsekwencji mogą doprowadzić do niechcianego, wstydliwego problemu jakim jest nietrzymanie moczu. Przestają podtrzymywać narządy wewnętrzne, sprzyjają opuszczaniu narządu rodnego i innych problemów. PAMIĘTAJMY, lepiej ZAPOBIEGAĆ niż LECZYĆ.

    Zapraszamy na godzinne zajęcia z wykorzystaniem mat i piłek body ball.

    Zajęcia dla kobiet w ciąży składają się z:

  • ćwiczeń pomagających wyczuć i nauczyć się napinania odpowiednich partii mięśni,
  • ćwiczeń właściwych mięśni dna miednicy w różnych pozycjach i sytuacjach, aby napinanie tej partii mięśni stało się Naszym naturalnym odruchem w życiu codziennym.
  • świadomej relaksacji mięśni dna miednicy i całego ciała, dzięki czemu poród stanie się łatwiejszy:­)
  • WAŻNE:
    Na zajęcia zapraszamy Panie w 13-35 tyg. ciąży.

    W trakcie gimnastyki grupowej kobiet ciężarnych ćwiczenia Kegla można wykonywać wyłącznie, jeśli kobieta NIE zgłasza problemów z mikcją, czyli nie występują:
    – ­trudności z rozpoczęciem oddawania moczu
    – przerywany strumień moczu
    – niekontrolowany wyciek moczu(moczenie dzienne lub nocne)
    – wyciek moczu o słabym strumieniu moczu
    – popuszczanie pomikcyjne ( niekontrolowany wyciek moczu bezpośrednio po mikcji
    – ­ból w okolicy układu moczowego podczas oddawania moczu
    – mała ilość moczu oddawana za jednym razem
    – brak możliwości zatrzymania strumienia moczu w trakcie jego oddawania

    Przeciwwskazania ogólne do aktywności ruchowej kobiet w ciąży:
    – krwawienie w ciąży
    – niewydolność szyjkowo – ciśnieniowa
    – ciężkie postacie gestozy ciążowej
    – nadciśnienie tętnicze
    – cukrzyca
    – ­niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia
    – odmiedniczkowe zapalenie nerek w ciąży
    – infekcje, przeziębienie
    – ciąża wielopłodowa( bliźniacza) od 26 tyg ciąży ( do 26 tyg ciąży za zgodą lekarza, jeśli mama czuje się dobrze).

    Aby móc uczestniczyć w gimnastyce dla kobiet w ciąży należy przedstawić zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wykonania ćwiczeń lub podpisać oświadczenie.

    Koszt pojedynczych zajęć – 25 zł.
    Koszt karnetu – 80 zł (4 wejścia do wykorzystania przez 6 tygodni).
    Zajęcia odbywają się cyklicznie w każdy piątek o godz. 15:00

    Na zajęcia obowiązują zapisy:
    tel: 535 565 331,
    mail: kontakt@wesola-rodzinka.pl,
    wiadomość na fb

    Ponieważ stawiamy na kameralne warunki (maks. 6 Pań), ilość miejsc jest ograniczona.

    Zapraszamy!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.